Het belang van rijden op de weg

Rijinstructeur opleiding

 

De theorie component vereist dat je stoffen en procedures die essentieel zijn voor veilig en legaal rijden. Het is zeer belangrijk om je theorie onder de knie te krijgen voordat je naar het eigenlijke DMV praktijkexamen gaat. Denk er eens over: als je niet weet wat je doet zul je zeer waarschijnlijk niet slagen voor je theorie-examen. Elke staat heeft zijn eigen regels in het rijden procedures en de kennis van deze regels op zichzelf is niet genoeg. Je moet ook de consternatie sectie van de werkelijke test kennen.

Tijdens uw theorietoets wordt u beoordeeld op zaken als uw vermogen om een stopteken correct uit te voeren, de waarneming van verkeerstekens en -borden, het gebruik van voorrang, wie u moet zien en hoe en welke snelheid u moet aanhouden.

Het meest verraderlijke deel van het praktisch rijexamen is de schittering van de koplampen, die rechtstreeks in je ogen kunnen schijnen en je kunnen verblinden. Tijdens je test zal de examinator je van een afstand in de gaten houden en hij of zij zal je toestemming geven om je felle groene of gele lichten te gebruiken. Je moet heel voorzichtig zijn en inschatten welke lichten je op welk moment mag gebruiken. Wanneer de examinator u een lijst van aanvaardbare felle lichten zal hij of zij controleren of ze fel genoeg zijn. U moet uw voertuig bij een lichtschakelaar parkeren en dan uitstappen en ze controleren. Zorg ervoor dat ze fel genoeg zijn om door te zien. U zult ook worden gevraagd om tijdens het praktisch rijexamen te demonstreren hoe uw lichten overdag en ‘s nachts moeten branden. Tijdens dit deel van het examen zal ook gevraagd worden om de juiste posities voor twee en vijf te tellen.

Wanneer u met uw auto rijdt, moet u ervoor zorgen dat zowel de koplampen als de richtingaanwijzers goed werken. Het zuiden van Kazachstan heeft een aantal vreemde rijomstandigheden. Rijd voorzichtig op steile bergwegen. En wees vooral voorzichtig op de kronkelige landweggetjes waar het gemakkelijk is om in de war te raken over welke weg de juiste is.

M valideer de wielen van uw auto om er zeker van te zijn dat ze goed werken en dergelijke, want als u een ongeluk krijgt alleen omdat het wiel niet in orde is, kunt u het land misschien niet verlaten.

Het moment waarop je wordt gevraagd te stoppen, de examinator zal het praktisch rijexamen meestal net voor de opstopping beginnen. Tijdens dit gedeelte van het examen moet je normaal rijden. Alle verkeersregels met betrekking tot het rijden tijdens het praktisch rijexamen zijn door de specialisten voor dit gedeelte bedacht. Laten we nu de bocht in de weg behandelen en we zullen eerst de kruispunten behandelen.

U nadert het kruispunt wanneer u merkt dat er een tegenligger van rechts op u afkomt. Je eerste reactie zou moeten zijn om naar links te kijken in plaats van dat midden op het kruispunt te doen. Wanneer je het kruispunt bereikt, oordeel je en sein je indien nodig. Dan moet je stoppen bij de stopstreep als het veilig is. Het eerste teken is altijd dat je moet controleren of het veilig is om verder te gaan. Als het veilig is, kun je verder gaan. Dit is de normale volgorde van het kruispunt; het zal echter niet altijd zo zijn. Soms komen er auto’s van rechts op je af. Het kan dus zijn dat je van richting moet veranderen; en soms zal de tegenligger te dichtbij zijn om je in te halen, dat hij misschien niet naar links gaat en zijn weg vervolgt. Wanneer dit gebeurt moet je gewoon je snelheid laag houden aan de rechterkant van het kruispunt.

Nadat je gestopt bent, roep je een kort signaal, dat de andere bestuurder de kans geeft om te stoppen. Daarna ga je weer liggen en kijk je uit naar tegemoetkomende auto’s. De persoon aan de ontvangende kant van het korte signaal zal op dat moment niet in staat zijn om u te zien. Blijf kijken totdat u een ander voertuig nadert en het duidelijk is dat hij voorrang heeft. Dan moet u uw beslissing nemen. Wanneer het duidelijk is dat het andere voertuig voorrang heeft moet je vertragen, terwijl je eventuele kruispunten voor je in de gaten houdt. Daarna moet u voorrang verlenen aan het voertuig dat voorrang heeft. In het geval van een bocht naar links moeten de voertuigen die van links komen zich niet op uw rijstrook bevinden. Zij moeten zich aan de veilige kant van de weg bevinden. U moet rechts afslaan en naar de veilige kant van de weg gaan. Wanneer u het einde van de weg bereikt, moet u naar links gaan om uw reis te kunnen voortzetten. Als u de T-splitsing bereikt, moet u ook stoppen.

Wanneer het veilig is om dat te doen, stopt u volledig aan het einde van de weg. Vervolgens gaat u verder wanneer het veilig is om dit te doen, dit moet worden gedaan in een rechte lijn om geen druk op uw remsysteem te zetten. Terwijl u aan het eind van de weg stilstaat, controleert u voortdurend uw spiegels zodat u de positie van de auto’s achter u kent. Wanneer het veilig is kunt u naar voren gaan en op één lijn gaan staan. Stap in de juiste rijstrook wanneer u weer naar voren gaat, klaar om het einde van de weg in een rechte lijn te passeren.

Leave a Reply

Your email address will not be published.